30 Ocak 2010 Cumartesi

Marka Değeri Üzerine;

Marka değeri son zamanlarda beklide en fazla duyduğumuz laflardan bir tanesi bu peki nedir bu marka değeri yahu….
Şuan Türkiye için marka değeri = Süper Lig. Sağ olsun Digiturk tarihe kazınan ihale ile yayın haklarını tekrar elde etmesi ve bunun için senelik 321 milyon dolar verecek olması. Süper Ligimizin marka değeri tartışmaları artık peşimizi bırakmayacak çünkü ortada bu değeri taşıyabilecek bir lig yok.

Marka değeri tartışmalarının ilk tohumları Euro 2008 de atıldı diyebiliriz.Avrupa şampiyonası 3.’lüğü ve milli takımın yansıttığı futbol imajı, oynadığı futbol turnuva dönüşünde Futbol Federasyonu bu imajı lige ve Türk Futbolunun karakterine işlemeye çalışması marka değerinin tartışmalarının da ateşleyicisi oldu.Her ne kadar milli takımın dünya kupasına gidememesi ulusal futbol üzerinden giden tartışmaları azaltsa da yapılan yayın ihalesinde ki astronomik rakamlar bu tartışmanın süper lige kaymasının ve daha da artmasını sağladı.

Şimdi gelelim bu ligin marka değerine öncelikle şunu tekrar söyleyeyim ben bu ligin bu kadar edeceğine zerre inanmıyorum buna inanmayanlarda çoğunlukta bunun sebeplerini tabiî ki yazacağım.Digiturk’ü çok zor bir 5 sene bekliyor umarım iflas bayrağı çekmezler bence iddaa siteleri bunu da sitelerine koymalı uzun vadeli kupon.Tabi geyik bir yana ama durum ciddi hele ki ihale sonrası yaşananlar şimdiden kafaları kurcalamaya başladı.Bunlar ayrı bir yazı konusu şimdi olayımıza gelelim marka değeri…

O kadar çok şey var ki aslında bu ülkede bu ligin marka değerinin yerlerde olduğunu gösteren ve maalesef bu 321milyon dolar dan çok daha büyük bir şey gerektiriyor ZİHNİYET.Keşke bu problemi de çözebileceğimiz bir ihale olsa….

Asıl benim korktuğum nokta ise bu ihalenin bu zihniyetin üzerine yapılmış olması bu beni gerçekten çok düşündürüyor.Futbolun ileri gideceğine geri vites yapması çok uzak gözükmüyor.Uefa’nın yakında yürürlülüğe sokacağı kulüplerin harcama denetimi sistemleri ve kuralları bizim Zihniyet Değerimize ne kadar uyacak bu çok büyük bir soru işareti.Kulüpler elde edecekleri yayın gelirlerini nasıl kullanacaklar, yapacakları yatırımlar zihniyet değerleri ile aynı çerçevede olursa korkulanın başa gelmesi içten bile değil.

Demek ki İlk önce ligimizin marka değerinden önce Zihniyet değerlerine bir el atmamız gerekiyor.Sporda şiddet yasasının çıkması bunun için iyi bir başlangıç olabilir.Tabi kulüplerin yönetimini revize eden yasalarında hızla çıkması gerekli bu süreçte.Bunlar başlangıçta hız almak için önemli kararlar.Bu yasalar ve düzenlemeler sayesinde futbol kulüpleri kendi yapılarını ve zihniyetlerini sürece adapte edebilirler edemeyenlerde zaten bu sahneden çekilir ama önemli olan bunun adımlarını hızla atabilmek.Eğer Türkiye Marka Değerinden önce Zihniyet Değerini yükseltirse marka değeri zaten kendiliğinden yükselecek ve hak ettiği yere gelecektir ama şuan buna uzaktayız ve hemen gerekli adımları atmalıyız yoksa bu Markanın içi boş bir balondan farkı kalmaz o da patlayana dek ondan sonrası hava…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder